CAPTURING YOUR PROFESSIONAL STORY!
Som portrett- og næringslivs fotograf i Studiof2.no, er mitt mål å:
"- fange essensen av dine ansattes profesjonalitet"
Ønsker du å skille deg ut, og få det "lille ekstra", når du skal ha nye bilder og eller portretter på din hjemme side! Da skal skal du ikke slå deg til ro med kun å få tatt et enkelt portrettbilde, men bruke litt ekstra tid på planleggingen og ikke minst på selve fotograferingen. Her skal jeg fortelle litt om hva du kan vurdere og samtidig hva du kan forvente, - vel å merke når du velger meg som din portrett- og næringslivsfotograf:
Fokus på profesjonalitet:
Husk dette gjelder alle bransjer, både industri og produksjon, salg og markedsføring, rådgivning og jus, mat, transport og helse, for å nevne noen.
Siden du nå leser videre regner jeg med at du faktisk er litt interessert i å vurdere å ta annerledes bilder og eller portrett. For å gi deg eller dere det lille ekstra, da må vi jobb sammen slik at vi får frem, profesjonaliteten til deres ansatte og ledere. Altså bilder som går utover det å være bare estetisk tiltalende, men bilder som forteller noe mer. Det første vi gjør er å sette av tid til å snakke sammen om deres mål, utfordringer og strategi, slik at den kommunikasjonen bildene skal ha eller gi utfyller budskapet du skal kommunisere.
- Da blir mitt mål at hvert bilde skal vise den ekte dedikasjon og kompetanse, for nøkkelen er å få frem profesjonaliteten, og mine bilder skal formidle nettopp det."
Husk et "portrett" behøver ikke å være kun ansiktet, det kan gjerne være en del av en historie, bygget på verdiene dere har og gi dere bilder som sammen med annen kommunikasjon vil kunne bidra til å forbedre deres omdømme og anerkjennelse. Altså forsterke og synliggjøre strategien deres.
Jeg benytter en historie fra virkeligheten for å illustrere at det faktisk , - virker ....
Noen ganger kan du møte deg selv i «døra»!
I sommer (2023) var jeg nødt til å besøke Tønsbergs legevakt, noe som ble veldig hyggelig.
Slik startet historien:
Siden jeg er født i Tønsberg var det naturlig å legge inn et tilbud på veggdekor i deres ny legevakt og den vant jeg! Dette var i 2018. Legevakten ønsket to typer bilder, lokale naturbilder og relevante situasjonsbilder av ansatte / pasient situasjoner. Her var det viktig å tenke strategi, verdier og hvordan disse kunne synliggjøres gjennom bilder på veggen. Et spennende oppdrag og siden jeg har jobbet ned dette som rådgiver i mange år kunne jeg endelig dominere foto og strategi på en spennende måte.
Vi leverte totalt rundt 30 store veggbilder, hvor halvparten var ansatte, "pasienter" som skulle beskrive dere verdier. Det ble faktisk bra, men hvor bra fant jeg først ut i fjor.
Så til mitt legebesøk:
Mens jeg satt å ventet på min tur, kommer en 5års gammel jente ut fra et legekontorer og stoppet opp for å se på bilder av barn og leger som hang på veggene. Siden målet med disse bildene, med barn, var at de skulle oppleve trygghet, slik at de ikke skulle grue seg til å møte legen.
Så sier del lille jenta
«Mamma se gutten på bildet, han var like flink som meg!»
Så pekte på ett av bildene. Jeg må være ærlig å si at jeg ble både rørt og stolt, tenk at en så bevist strategi viser seg å virke. Wow!
Takk for tilbakemelding fra:
Cathrine Aagaard Nilsen, Virksomhetsleder Tønsberg Legevakt
Tusen takk Ingar🌿🧡 Dette var en utrolig god, gøy og spennende prosess, og resultatet over forventning👏👏
Så skal vi ikke stoppe med det!
Fortell historier:
"Mitt arbeid er ikke begrenset til å ta bilder; det handler om å fange historiene bak de ansattes engasjement i hverdagen. Gjennom mine fotografier kan jeg formidle lidenskap og engasjement, og hvert øyeblikk/bilde blir en del av en større fortelling. Jeg ønsker å styrke kommunikasjonen med deres publikum, slik at tilbakemeldingene bygges rundt historiene dere ønsker å fortelle."
Når den første Michelin stjernen kommer, er det med hardt arbeid, masse historiefortelling om mat og vin. Skikkelig strategi og topp verdier.
Inkluder bedriftens verdier:
"Min tilnærming er ikke bare forankret i profesjonelle bilder, den er også i tråd med dine bedrifts kjerneverdier. Fotografiene skal ikke bare fange ansiktene, men også "sjelen" av din virksomhet. Jeg er opptatt av å motivere dere til å kommunisere med verdiene deres på en autentisk måte, og jeg tar på meg oppdraget med et genuint engasjement."
Verdier er en viktig del av virksomhetens totale strategi og bør utnyttes til det fulle. Det å benytte de ansatte som en del av kommunikasjonen og der i gjennom styrke virksomhetens omdømme, viser at dere har respekt for verdiene dere har etablert.
Oppmuntre til interaksjon:
Det å bygge foto inn som en del av kommunikasjonsstrategien deres, kan gi dere et løft. Derfor har jeg et mål for hvordan bildene kan benyttes i denne sammenhengen.
"Jeg ønsker å at bildene skal gi mer enn kun en presentasjon av de ansatte, jeg ønsker vise hvordan dere kan bygge et online fellesskap rundt merkevaren deres. Ved å oppmuntre til deltakelse og interaksjon, styrker vi ikke bare din online tilstedeværelse, men utvikler samtidig også et positivt og engasjerende miljø. Dette er spennende og jeg inviterer derfor til at vi sammen skal inspirere, slik at andre vil engasjere seg og dele litt med dere."
Interaksjon i denne sammenhengen betyr, legg ut bilder løpende på sosialemedier og oppfordre til både å like og kommentere.
Om du lager premier i tillegg innimellom er det bare flott.
Husk når andre skryter er det sant!
Velkommen til Maturus.no og Studiof2.no, der dine foto blir profesjonelle øyeblikk og en viktig del av strategien. Jeg ser frem til å fange dine historier gjennom mine linser.
Comments