top of page
Documaster-021.jpg

Bilder på hjemmesiden

Husk at hjemmesiden din i praksis fungerer som bedriftens digitale "butikkvindu". 

Akkurat som i en fysisk butikk, ønsker kundene at det innbydende, rent og ryddig, godt organisert slik at du som kunde enkelt finner det du leter etter. Er det kampanjer med tilbud og eller en kundeklubb med fordeler, skal dette være lett synlig. 

Så til noe av det viktigste!

Oppdaterte bilder og innhold signaliserer en proaktiv virksomhet som er engasjert og kundeorientert.

Dette er noen av mine tips og råde: 

Som sagt - Oppdaterte bilder, av portretter, produkter og andre presentasjoner er meget viktig.  Husk oppdatert innhold signaliserer en proaktiv virksomhet som er engasjert i sitt felt. Dette bygger ikke bare tillit blant potensielle kunder, men forsterker også en følelse av stolthet og tilhørighet blant de ansatte og ikke minst eksisterende kunder. En velholdt hjemmeside er dermed ikke bare et markedsføringsverktøy, men også en investering i bedriftskultur og kundelojalitet.

Dette er noe av det du bør tenke på, i tillegg til oppdaterte bilder

Når du skal enten etablere en ny hjemmeside eller oppdatere en eksisterende, er det flere kritiske aspekter du bør vurdere om du bør ta en ekstra titt på: (er det noe du mangler, er det bare å ta kontakt så skal du få helt gratis svar)

Design og Brukervennlighet
 

Utseende:

  • Designet må være estetisk tiltalende og reflektere merkevarens identitet. Husk det er trender her som over alt ellers i samfunnet Ikke tro at den 3-5 år gamle hjemmeside fortsatt er attraktiv. Er den mer enn det, bør det ringe noen bjeller. 

  • Menystrukturen skal være intuitiv, slik at brukerne enkelt kan finne informasjon. Dette er viktig å vurdere løpende, husk potensielle kunder er kritiske til det meste. 
     

Innhold

  • Kvalitet:
    Tekst, bilder og videoer må være av høy kvalitet og relevant for målgruppen. 

     

  • Oppdatering:
    Innholdet må holdes oppdatert for å fo
    rbli relevant og engasjerende. Husk å fjerne utgåtte produkter og oppdatere nye. Bruk gjerne linker for å flytte brukerne dit det er mest relevant. 


Teknisk SEO (Søkemotoroptimalisering)

  • Hastighet:
    Siden må laste raskt, både på desktop og mobile enheter. Test på forskjellige merker og modeller.

  • Mobilvennlighet:
    Siden må være responsiv og lett å bruke på mobile enheter. Test på forskjellige merker og modeller.

 

Sikkerhet

  • SSL-sertifikat:
    For kryptering av data og forbedret SEO.

  • Datasikkerhet:
    Pass på at persondata behandles i samsvar med gjeldende lover (som GDPR i Europa).

 

Mål og Måling

  • CTA (Call to Action):
    Klare oppfordringer til handling, som "Kontakt oss", "Kjøp nå", etc.

  • Analyseverktøy:
    Integrering av analyseverktøy som Google Analytics for å spore brukeradferd og konverteringer. 

 

Sosiale Medier og Andre Plattformer

  • Integrasjon:
    Lett tilgang til bedriftens sosiale medieprofiler og eventuelt andre plattformer som bl.a. nettbutikk.

 

Budsjett og Tidsramme

  • Ha en klar forståelse av budsjettet, og hva som er realistisk å oppnå innen en gitt tidsramme. NB! Ikke spar deg til fant.

 

Ved å ta hensyn til disse faktorene, legger du grunnlaget for en hjemmeside som er effektiv, brukervennlig, og som kanskje oppfyller både virksomhetens strategi og brukernes behov. Dog er det ingen snarveier til suksess. 

Kontakt 

Du kan ringe meg og eller sende en melding på min mobil. 

 

Om du heller vil sende meg en e-post er du også velkommen til det. 

+47 90117570

bottom of page